Upstairs Downstairs

BBC ones serie Upstairs Downstairs från 2010 är nog denna höstens finaste miniserie. Den utspelar sig i London på 1930-talet. Interiörerna är fantastiska och färgerna så perfekta. Jag kommer att se avsnitten endast för att njuta av scenografin. Nedan ser ni entrésalen och en underbara härliga matt blågrå väggar och seriens skådespelare. Läs om Eve Stewart, production designerns arbete med serien här. Jag vill också leva i 30-talets överklass, ska se hur jag kan frammana lite av den andan i vår lägenhet...kristallglas är ett måste.

Bild 1: Upstairs Downstairs i ett av mottagningsrummen. Bild 2: 1stdibs.com
Färgskalan gjorde jag för min egen skull, det är dessa färger som mina ögon kommer att lockas till ett tag framöver. Bild 3 och 4 från Decorare

Kommentarer
Postat av: Nina

Mina ögon tackar och tar emot det du serverar i denna blogg, vilka vackra bilder! Och färger!

2011-10-19 @ 09:02:02
Postat av: Billie

Tack snälla du!

2011-10-19 @ 15:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0