Geometry in the era of shabby chic

När alla inredningstidningar översvämmas av sliten färg och virkade dukar så är det skönt att titta på lite hederlig minimalism och geometriska former. Don´t get me wrong jag älskar den slitna, lantliga loppis stilen. Den är både miljövänlig, varm och mysig.
Jag har en stor ambivalens inom mig när det kommer till inredning, jag vill ha allt! Lantligt, orientaliskt, 50-tal, 20-tals romantiskt och super modernt. Mitt främsta problem när det kommer till stil just nu är om jag ska låta köket få fler Magretheskålar eller marockanska skålar. De passar ju inte alls ihop!
Men nu tillbaka till dagens bilder....
Uppifrån: Peter Malay, limited edition - lines. MDF italia - Random. Foscarini - big bang chandelier. Kartell - Sundial by Nendo

Kommentarer
Postat av: John

Hej, jag röstar på skålen till vänster.

2011-07-20 @ 00:12:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0