Bookmarks and whoopies

Igår bakade jag mina första whoopie pies från en ny bok. Sidorna slog ihop hela tiden så jag var tvungen att gå ifrån förr att göra lite pyssel. En idé som jag hittat på internet för ett tag sedan var att vika papper och limma figurer eller mönster på. Det blir hur gulligt som helst. Perfekt att personifiera och ge bort tillsamans med en bok.
foto: formissue
Sen var det bakningen också...Bakning gör en glad och att få äta det som bakats gör mig ännu gladare. Whoopie pies är en chokladkaka med marängfluff i mellan och är superkul att göra eftersom du får använda en sprits vilket gör att man känner sig riktigt proffsig. Jag saknade dock en form så kunde inte få mina runda och jämna men men de smakade gott!
foto: formissue

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0